Aké administratívne kroky podniknúť pred založením e-shopu?

Aké administratívne kroky podniknúť pred založením e-shopu?

by spravca

Chcete predávať produkty alebo služby? E-shop vám umožní dosiahnuť širšiu zákaznícku základňu, zvýšiť tržby a konkurovať na trhu. Ak sa chcete stať úspešným prevádzkarom e-shopu, musíte zrealizovať pred založením e-shopu nasledujúce administratívne kroky.

Zvoľte si formu podnikania

Prvým krokom je rozhodnúť sa, ako budete podnikať. Môžete si zvoliť medzi živnosťou alebo sa rozhodnú pre založenie s.r.o.. Každá forma má svoje výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť. Živnosť je jednoduchšia a lacnejšia na založenie, stačí si vybaviť živnostenský list na voľnú živnosť „Kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi”. Nevýhodou je, že živnostník ručí za svoje podnikanie celým majetkom.

Založenie s.r.o. je finančne a časovo náročnejšia na založenie, nutné je vypracovať zakladateľskú listinu alebo zmluvu  a zaregistrovať sa v obchodnom registri. Ako založiť sro vám poradia právnici alebo firmy, ktoré zakladaním zaoberajú. Výhodou je, že vlastník eseročky ručí za svoje podnikanie len do výšky základného kapitálu a má väčšiu dôveryhodnosť na trhu. Keď potrebujete podnikať veľmi rýchlo, môžete kúpiť založenú ready made s.r.o..

Oboznámte sa s legislatívou

Druhým krokom je naštudovať si zákony, ktoré sa týkajú e-commerce. Musíte dodržiavať pravidlá týkajúce sa ochrany spotrebiteľa, ochrany osobných údajov, elektronického obchodu, podomového a zásielkového predaja, fakturácie, skladovania, reklamácie a mnohé iné. Ak si nie ste istí, ako splniť všetky povinnosti, poraďte sa s účtovníkom alebo právnikom.

Vypracujte dokumentáciu

Tretím krokom je pripraviť si všetku potrebnú dokumentáciu pre váš e-shop. Základom sú Všeobecné obchodné podmienky (VOP), kde definujete podmienky nákupu, spôsoby platby, dodania, reklamácie a ďalšie dôležité informácie. Spĺňať musíte tiež formality ohľadom Ochrany osobných údajov (GDPR). Musíte mať súhlas na spracovanie údajov, informovať o účele, spôsobe a dobe spracovania, zabezpečiť bezpečnosť údajov, umožniť zákazníkom prístup, opravu, vymazanie alebo prenos údajov. Okrem toho si zistite nutnosť aj iných dokumentov, napríklad licencií, návodov, záruk.

Pripravte si marketingový plán

Marketingový a podnikateľský plán je tiež veľmi dôležitý. Spresniť si všetky ciele či investície vám pomôže v neľahkých začiatkoch. Vďaka marketingovému plánu oslovíte ihneď od začiatku podnikania svoju cieľovú skupinu a zviditeľníte sa na trhu. Bez reklamy a plánovania sa žiadnemu e-shopu nepodarí na internete preraziť.

Autor: Gabriela Kudláčová

 

 

You may also like