Obsahový marketing - ako písať zaujímavé články, ktoré oslovia každého

Obsahový marketing – ako písať zaujímavé články, ktoré oslovia každého

by spravca

V dnešnej dobe môže v podstate každý napísať nejaký text, zverejniť ho na internete a nazvať ho článkom. O to dôležitejšie je písať dobré články s kvalitným obsahom, ktoré majú potenciál zaujať skutočne každého!

Publikovanie článkov patrí medzi základné nástroje, ktoré používa každá SEO agentúra. Sleduje sa nimi predovšetkým zvýšenie propagácie a predaja produktov či služieb, prípadne rozšírenie povedomia o určitej téme.

V podstate ako všetky SEO služby aj publikovanie článkov slúži hlavne na to, aby bola propagovaná služba na internete ľahko vyhľadateľná a potencionálni klienti sa k nej mohli ľahko dostať. Navyše sa však dobrý obsahový marketing postará aj o to, aby daný produkt či služba klienta zaujala natoľko, aby neváhal s jej zakúpením.

Teraz nám už len zostáva dozvedieť sa to najdôležitejšie – ako napísať článok tak, aby oslovil skutočne každého. V nasledujúcich riadkoch sa dozviete viac.

7 tipov ako napísať dobrý článok, ktorý zaujme každého

Pre napísanie skutočne dobrého článku budete potrebovať dve základné ingrediencie. Sú nimi dobrý obsah a dobrá technika. Dobrý obsah je tá ľahšia časť. To, čo je náročnejšie, je technika, ktorú zvoliť, aby ste tento obsah dokázali aj zaujímavo podať.

1.   Úvodný text musí byť úderný

Nič nie je horšie ako dlhý úvodný text, ktorým sa musí čitateľ predierať, aby zistil, či ho článok vôbec bude zaujímať. Úvodný text je miesto, kde si nemôžete dovoliť stratiť ľudí, ktorých by téma mohla zaujímať. Preto buďte stručný, výstižný, ale aj príťažlivý. Dobrý úvod je napísaný tak, že čitateľ jednoducho bude chcieť v texte pokračovať, pretože ste mu dokázali, že mu článok môže niečo priniesť.

2.   Na členení textu záleží

Pri písaní článku na web platia iné pravidlá ako pri písaní poviedky či románu. Keď čítate poviedkovú knihu, ste schopní prečítať dlhé odseky a prílišné členenie textu je občas až na škodu. Na internete jednoznačne platí – čím kratšie odseky, tým lepšie. Ako to funguje?

Ak sú odseky kratšie a text dobre členený, je to jednoducho vizuálne príťažlivejšie. Ľudia sú zvedaví, čo bude ďalej a keďže vidia, že pre získanie ďalšej informácie im stačí prečítať len krátky odsek automaticky a nadšene skáču ďalej po stránke. Zatiaľ čo dlhé texty zliate do jedného celku vyzerajú byť náročné na spracovanie a človek je v dnešnom informáciami prehustenom svete tak trochu lenivý sa cez ne prehrýzť.

Krátke úseky, ale neznamenajú lacné a bez štylistiky. Keď v pár slovách vyjadríte myšlienku dvojriadkového súvetia nie je to lacné, je to sila!

3.   Skracovať! Skracovať! Skracovať!

Vyhnite sa omáčkam. Prejdite hneď k veci. Ak nájdete vetu, ktorá opakuje už napísaný obsah, vymažte ju. Zbavte sa všetkého zbytočného. Nech je každá veta vo vašom článku užitočná a prínosná, všetkého balastu sa zbavte.

4.   Nepíšte obsah pre obsah

Písať článok len preto, že potrebujete niečo napísať, je ten najhorší spôsob. Nekŕmte internet prázdnym obsahom, takýchto článkov bez zmyslu a akéhokoľvek významu už bolo napísaných viac než dosť.

Dajte si záležať na tom, aby váš článok bol skutočne informatívny a priniesol čitateľom zaujímavé informácie. Píšte článok ako odpoveď na nejakú otázku a snažte sa, aby ste na ňu čo najzaujímavejšie a najprínosnejšie odpovedali.

5.   Buďte originálny

Vyhnite sa suchému čisto informačnému štýlu. Hrajte sa so slovami. Skúste podať informácie cez príbeh, vlastnú skúsenosť alebo v podobe metafory. Skúste to s vtipom a s ľahkosťou. Možností je nespočet. V každom prípade sa vyhnite nevýraznému písaniu, ktoré málokoho zaujme.

6.   Nič nie je lepšie ako prax

Píšte, cvičte, skúšajte. Nikto učený z neba nespadol. Aj napísanie dobrého článku vyžaduje predovšetkým prax. Tak si teda otvorte word a skúste využiť predchádzajúcich 5 tipov. Ste zvedavý, ako to dopadne?

 

 

 

 

 

You may also like